Veel instellingen geven aan dat het duurzaam implementeren van gastvrijheid in de praktijk een lastige opgave blijkt te zijn. Er is budget voor training maar de effecten zijn vaak maar van korte duur.
Wij nemen net als een timmerman altijd een volle gereedschapskist mee. Omdat je nooit van tevoren weet wat nodig is en waar de wensen en accenten moeten worden aangebracht. Iedere instelling, iedere afdeling en iedere manager is anders.
Bij de ene zorginstelling is de medewerkertevredenheid al flink op niveau maar zijn vrijwilligers nog niet waar ze zouden moeten zijn. Bij de andere instelling zijn de cliënten tevreden maar de medewerkers niet.
Soms wordt ons traject uitgebreid naar meerdere afdelingen. Wij zijn achter de schermen steeds bezig met het finetunen en verbeteren van bestaande trajecten en het ontwikkelen van nieuwe producten die naadloos aansluiten op de realiteit en complexiteit van alle typen zorginstellingen.
Zo heeft ieder huisje zijn kruisje en gaan wij altijd met open vizier een gesprek aan om samen tot de juiste mix van producten en diensten te komen.
Copyright 2021 Gastvrijheidscoach Surlinio